Gyakran felmerülő kérdés lehet megbízói oldalról, hogy mennyi is az annyi, azaz, hogy milyen árakon dolgoznak egy PR-ügynökség vagy marketingügynökség tagjai, a különböző PR-szakemberek, kommunikációs partnerek és marketingesek. Minden ügynökség és minden szakember más és más erősségekkel, valamint eltérő háttérrel rendelkezik. Többek között ebből is adódik az, hogy különböző árakkal és árazási stratégiával lehet találkozni a hazai piacon. Egyesek listaárakkal, míg mások ügyfélspecifikus árazással dolgoznak. Vannak, akik elsősorban óradíjat határoznak meg, ezzel szemben mások a feladatok ismeretében konkrét árakat adnak meg egy-egy teendőhöz. Azért, hogy a magyarországi PR-árak, PR-díjak vagy ahogyan még találkozhatunk vele, a PR-ügynökségi díjak világában ne vesszünk el, kiindulásnak nagyon hasznos segítséget nyújthat a Magyar Public Relations Szövetség által 2024-ben készített ügynökségi óradíjfelmérés. Persze azóta is változott a piac és ezzel együtt változhattak az árak is, de egy biztos, a felmérés nemcsak hiánypótló, de sokak számára hasznos kiindulást nyújthat.
Kerülj hitelesen a hírekbe! Ha konkrét árajánlatot szeretnél kérni, ne habozz!
Forrás: MPRSZ, 2024. (https://www.mprsz.hu/ugynoksegi-oradijfelmeres/)